Ina's Raadsweek - Even bijpraten! (3)

Ina3maandag 10 februari 2014 10:29

Maandag was de spannende dag van het inleveren van de kandidatenlijsten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart aanstaande. Deze dag hebben in Appingedam zeven politieke partijen hun lijsten ingeleverd en die gaan dus samen de verkiezingen in. De lijst Stulp doet definitief niet mee in Appingedam.

Dinsdagmiddag mocht ik bij Havenstad FM een radiospotje inspreken van 45 seconden, dat ging lekker vlot, de tweede poging was goed. Dit spotje gaan ze de komende tijd uitzenden. En die van de andere partijen natuurlijk.

Gesprekken met Ondernemers Dijkstraat, Cliëntenraad NOVO en de ASWA

Dinsdagavond hebben we in Het Wapen van Leiden een bijeenkomst met ondernemers gehad uit de Dijkstraat en omgeving. Hier zijn de plannen voor de herbestrating van dit gebied nog eens uitgelegd en er is een tijdpad aangegeven waarbinnen alles gaat gebeuren. Altijd vervelend voor een winkelier als de straat er uit gaat, maar daarna ligt alles er weer strak en verzorgd bij en dat is ook wat waard.

Woensdagavond hebben leden van de cliëntenraad van de NOVO en hun begeleiders een bezoek bij de raad gebracht om hun ongerustheid uit te spreken over alles wat er in de zorg gebeurt en wat dat voor hen betekenen gaat. Goed om het ook eens van die kant te horen.

Daarna hebben we nog met een stevige afvaardiging van de ASWA gesproken over hoe hun toekomst eruit gaat zien met alle bezuinigingen en welke rol zij hebben bij alle veranderingen.

Politiek Café Havenstad FM

En dan was er vrijdagmiddag het politieke café live uitgezonden door Havenstad FM. De eerste in een reeks van zes. Alle lijsttrekkers waren aanwezig en er werd stevig gediscussieerd aan de hand van vier thema’s.

Vandaag (zaterdag) zijn onze posters als laatste op de borden geplakt. Mooie frisse posters met een sterke tekst:

Sociaal

Stabiel