Actieplan Zorg

Icoontje standpunten kwetsbaren_141x141maandag 17 maart 2014 12:18

Als afsluiting van de week van Zorg en Welzijn presenteerde de ChristenUnie zaterdag een speciaal Zorg Actieplan 'Uw zorg is onze zorg', dat mede ondertekend is door ons raadslid Ina Schenkel. Het is bedoeld als recept voor een blijvende betaalbare zorg dichtbij. Zaterdag werd her en der in het land het Manifest bij diverse zorginstellingen aangeboden.

De veranderingen in de zorg brengen veel onrust en onzekerheid met zich mee. Niemand weet precies wat de veranderingen zullen betekenen voor zijn of haar persoonlijke situatie. In het Zorg Actieplan leest u wat de ChristenUnie wil met de zorg.

In de Damster raadsvergaderingen komen de veranderingen regelmatig aan de orde, zoals ook afgelopen donderdag. De ChristenUnie heeft donderdag onder andere aangegeven ingenomen te zijn met het feit dat er een overgangsarrangement wordt ontwikkeld voor de AWBZ. Dit zorgt ervoor dat de ondersteuning aan cliënten die op dit moment ondersteuning ontvangen, blijft doorlopen.

Het manifest kunt u hier bekijken.