Ina's Raadsweek - Even bijpraten (8)

Ina3vrijdag 21 maart 2014 15:44

De verkiezingen zitten er op en we hebben onze zetel mogen houden, maar wat een aardverschuiving op veel plaatsen en ook in Appingedam. Een nieuwe partij die met drie zetels binnenkomt en een partij die na jaren verdwijnt uit de gemeenteraad. Verliezers en winnaars.

Voor de ChristenUnie in Appingedam zijn de verkiezingen ondanks zetelbehoud teleurstellend verlopen. Drieentachtig stemmen minder dan vier jaar geleden. En dan ga je nadenken over deze drieentachtig mensen. Hebben deze mensen niet gestemd? De opkomst is hoger geweest dan vier jaar geleden. Hebben ze hun stem gegeven aan de partij waar ze vroeger op stemden? Of aan de partij met de meest zichtbare of hoorbare campagne? Op een partij die voor het eerst heeft meegedaan in Appingedam? Op onze vragen zullen we geen antwoord krijgen en we kunnen ze dus maar beter naast ons neerleggen. We danken God voor onze zetel en onze kiezers voor hun stem!

De ChristenUnie heeft het op de meeste plaatsen gelukkig heel goed gedaan en haar aantal raadsleden flink kunnen uitbreiden en ook daar zijn we dankbaar voor.

De laatste week voor de verkiezingen was nog even lekker druk met een debatje voor radio Noord, de marktkraam op zaterdagmiddag en ten slotte het lijsttrekkersdebat afgelopen maandagavond in De Oude Rechtbank.

Rest mij nog iedereen die heeft meegeholpen bij de campagne, in welke vorm ook, heel hartelijk te bedanken voor de inzet.

Onze allergrootste dank gaat uit naar onze Heer en Vader in de hemel, die alles in Zijn hand houdt en door alles heen tot Zijn doel zal komen. Ook in Appingedam.

Aanstaande donderdagavond om half acht wordt de nieuwe raad geinstalleerd en daarbij is iedereen van harte welkom! En nu op naar de informatiegesprekken.